Élményrepülés a Balaton felett, Magyarország

Ugorjunk le a Balatonhoz! Sokszor mondogatjuk, de egy élményrepülés keretében ezt szó szerint meg is valósíthatjuk. Nekem még most is hihetetlennek tűnik, hogy egy Cessna kisgépen ülve, a Budakeszi Repülőtérről indulva, kb. 35 perc repülési idő elteltével már a tó gyönyörű színében és impozáns látványában gyönyörködhettem. Képes beszámoló következik a magasból!

(5/5)

Szülinapos élmények — némi csúszással

Ez a Balaton feletti élményrepülés még tavalyi, szülinapos ajándékom volt. Úgy alakult azonban, hogy néhány tényező miatt csak most kerülhetett rá sor. Ezt a pár hónapos várakozási időt egyáltalán nem bánom, mert most csodás időt, mondhatni a repüléshez a lehető legideálisabbat fogtuk ki! A DreamAir által visszaigazolt program reggelén mosolyogva kémleltük itthon az eget a fiúkkal és teljes nyugalommal indultunk el Budakeszire, a Farkashegyi Repülőtérre. Éreztük, hogy harmadszori nekifutásra most biztosan repülni fogunk!

A repülőtér megközelítése

A repülőtér Budakeszi és Budaörs között helyezkedik el, autóval mindkét irányból megközelíthető:

  • Budapest/Budaörs felől az M1-es autópályáról lehajtva, a Törökbálint Budakeszi leágazásnál kell letérni. A lehajtó végén balra kell fordulni, majd a jelzőlámpás kereszteződésen áthaladni A vendégek részére kialakított parkolóba a főútról jobbra, a hangárok előtt kell behajtani.
  • Budakeszi felől a repülőteret az út baloldalán fogjuk megpillantani. A “főbejáratot” elhagyva tovább kell hajtani és kb. 200-300 métert haladva balra kell fordulni, a nagy hangárok után a vendégparkolóba.

FONTOS: a repülőtér bejáratának közelében az úton figyelni kell, mert könnyen túl lehet futni a vendégparkoló leágazó kis utcájánál, sajnos nincs táblával jelölve, elég nehezen észrevehető.

Bemutatkozik a Cessna gép

A Balaton feletti élményrepülés egy Cessna 172 Skyhawk amerikai négyüléses (kapitány + 3 fő utas), egy hajtóműves, légcsavaros, rögzített szárnyú repülőgéppel valósult meg, a gépet a Cessna Aircraft Company gyártotta. A “mi” K modellünk az 1969-70-es évek gyártósorán készült, 2020. év közepétől üzemel 9A-DRA lajstromszám alatt, polgári üzemeltetési jelleggel a Farkashegyi Repülőtéren, Budakeszin.

A részletes műszaki adatokat most nem is sorolom, de annyit még feltétlen érdemes tudni róla, hogy a Cessna 172 hosszú élettartama és népszerűsége miatt a történelem legsikeresebb repülőgépe!

Kátyúmentes utunk volt

Kicsit viccesnek tűnik a megfogalmazás, de valóban így történt. Annyira ideális és kegyes volt hozzánk az időjárás, hogy a másfél órás repülés szinte teljes időtartama alatt úgy éreztük magunkat a Cessna fedélzetén, mintha autóban ülnénk. Persze, egy olyan úton, ami tükörsima, kátyúktól mentes… 🙂 Mindezt közel 4000 láb (kb. 1200 méter) magasan, 100-110 csomó (kb. 180-200 km/h) utazó sebesség mellett.

A repülésünk útvonala

A Balaton feletti élményrepülés útvonala a következő volt: a Budakesziről történt felszállást követően az M7-es autópálya fölött repülve elhaladtunk közvetlenül a Velencei-tó déli partszakasza: Agárd, a madár rezervátum és a nádszigetek felett. Székesfehérvár felé vettük az irányt, innen már látszódott a Balaton keleti partja. Hamarosan már a Balaton csodásan kék színű víztükre tárult elénk, megannyi vitorlással. Kb. 40 perc repülés után elértük a Tihanyi-félszigetet. Itt kicsit lejjebb ereszkedtünk. Az apátság és a Belső-tó lenyűgöző látványa után a Káli-medence felé folytattuk utunkat, nem sokkal a Badacsony és a medence tanúhegyei előtt fordultunk vissza.

Visszafelé nagyjából ugyan ezen az útvonalon repültünk, két hűsölni vágyó gólyával is találkoztunk a magasban. Égi kirándulásunkat a Budai-hegyek panorámája zárta.

Az útvonal képekben…

Készítettem egy kisfilmet is a legemlékezetesebb pillanatokról…

Felejthetetlen pillanatokat szerzett számunkra ez a Balaton feletti élményrepülés! Valóban több volt, mint egy sétarepülés… Laborc Attila kapitány úrnak és csapatának ezúton is köszönjük a kedvességét, biztosan találkozunk még! Én már ki is néztem a következő úticélt! 😉

Nyomtatóbarát verzió Nyomtatóbarát verzió

(A blogbejegyzésben kizárólag saját képi anyag szerepel,
nem megrendelésre készült, nem tartalmaz támogatott tartalmat!)

Hozzászólások (0)

Hozzászólás

Az e-mail címedet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket a * karakterrel jelöltük.